In de klas
De Erfgoedtools zijn een ideaal hulpmiddel bij erfgoedprojecten, geschiedenislessen en wereldoriƫntatie. Als leerkracht kun je een spel maken als introductie of verwerking van een thema , een museum- of archiefbezoek. Met de Erfgoedtools oefenen leerlingen cognitieve vaardigheden: ze kijken, vergelijken en categoriseren. Ze plaatsen erfgoed in tijd en ruimte. Leerlingen kunnen ook zelf spellen maken. Dit leidt tot interessante reflectieve gesprekken over de betekenis van erfgoed.
Handleiding: Spellen maken met de ErfgoedtoolsVoorbeeldspellen
- Grottekeningen Koppelspel, Jozefschool (PO groep 3 t/m 6)
- Moderne Kunst Koppelspel, Jozefschool (PO groep 7 t/m 8)
- Vijanden Koppelspel, Hartelustschool VMBO
- Mannenmode Reeksspel, Hartelustschool VMBO
- Kastelen Koppelspel, OBS De Langereis (PO groep 7 t/m 8)
- Poppenhuis Koppelspel, Prikkels (PO groep 4 t/m 8)
- Muziekinstrumenten Memory
- Klokkijk-Reeksspel (PO groep 3/4)